Kaip kovoti su nutukimu?

nutukimasJaučiate didelį nuovargį, jus kankina per didelis kūno svoris bei dusulys fizinio krūvio metu? Tai organizmo būsena, kai žmogaus kūne yra per didelis riebalinio audinio kiekis. Kitaip tariant, tai yra vadinama nutukimu. Nors dauguma į padidėjusį kūno svorį tiesiog numoja ranka, gydytojai ir dietologai įspėja, jog sunerimti greitai augančiais kilogramais reikia kuo anksčiau. To nepadarius, rezultatai gali būti tikrai liūdi. Didžioji dalis su dideliu nutukimu kovojančių žmonių tampa „neįgalūs“. Jie nebegali lengvai vaikščioti, patys atsisėsti, nusiprausti ar tuo labiau kažkur išeiti. Jiems reikia nuolatinės priežiūros. Nenorite jog taip atsitiktų ir jums? Nieko nelaukite ir susirūpinkite savo sveikata dabar pat.

Nutukimo priežastys

Kūno svorį lemia daugybė veiksnių. Pati dažniausia – psichologinė būsena. Labai dažnai mes pradedame valgyti itin dideliais kiekiais dėl patiriamo streso darbe, namuose ar nesutariant su savo partneriu. Net nejaučiame kaip vėlai vakare pradedame valgyti itin riebius patiekalus ar saldumynus. Kalbant apie maistą, persivalgymas yra itin pavojingas tiek jauniems, tiek jau pagyvenusiems žmonėms. Ypatingai tuomet, jeigu maistas yra valgomas itin greitai bei dideliais kiekiais. Ką jau kalbėti apie greito maisto restoranus, kurie siūlo itin platų, riebių ir ypač kaloringų patiekalų asortimentą, kurio atsisakyti yra ganėtinai sunku. Žinoma, būna ir taip, jog nutukimas yra paveldimas. Tuo atveju yra reikalingas griežtas valgymo ir sporto rėžimas, kurį nustato dietologas ar daktaras. Dar viena nutukimo priežastis yra valgymo dažnis. Tie, kurie maisto valgo vos 2 kartus per dieną (didelėmis porcijomis), tunka daug greičiau nei tie, kurie valgo 4-5 kartus per dieną (nedidelėmis porcijomis). Taip yra todėl, nes valgant dažnai ir mažomis porcijomis, cukraus kiekis kraujyje yra daug stabilesnis.

Dar viena priežastis – lėta medžiagų apykaita. Visų pirma, moterų apykaita yra lėtesnė nei vyrų apykaita. Taip pat, senstant apykaita tik dar labiau lėtėja. Deja, bet mes mažai ką galime padaryti jog mūsų apykaita pagreitėtų. Tam gali padėti nebent intensyvios treniruotės bei tinkama mityba (produktai, kurie skatina apykaitos greitėjimą). Na ir paskutinė priežastis yra vaistų vartojimas. Labai dažnai, paauglės pradeda prigauti svorio dėl kontraceptinių priemonių. Na, o suaugę nuo antidepresantų, prieštraukulinių ir kitų vaistų.

Priežastys:

  • Psichologiniai veiksniai;
  • Riebus, greito restorano maistas;
  • Paveldimumas;
  • Valgymo valandos;
  • Valgymo dažnis;
  • Medžiagų apykaita;
  • Vartojami vaistai.

Ką daryti norint sulieknėti?

Kaip numesti svorio? Visų pirma, norintiems atsikratyti nutukimo, būtina susidėlioti griežtą poilsio, maisto ir sporto rėžimą. Tada, antsvoris pradės mažėti ir bus matomi teigiami pasikeitimai. Žinoma, tiek maistą, tiek sportą turėtų sudaryti tai išmanantis profesionalas. Daktaras – dietologas bei sporto treneris.