Just in time logistika

Just in time logistika

Just in time logistika

Just-in-time (JIT) yra įmonių strategija, kad būtų padidintas darbo efektyvumas, sumažintos nereikalingos žaliavos, tai yra sumažinamos inventorizacijos išlaidos. Šis metodas reikalauja itin didelio kruopštumo, nes viską reikia planuoti itin tiksliai bei atitikti paklausą. Tarkim, tam tikroje parduotuvėje atsiranda prekė tada, kai jos reikia vartotojui.

Just in time logistika taikoma tam, kad būtų padidintas spaudimas logistikos sistemoje. Ten viskas turi dirbti maksimaliu efektyvumu. Šiais laikais JIT metodika tampa itin svarbia, nes ji sudaro palankias bendradarbiavimo sąlygas. Tarp skirtingų tiekėjų (žaliavų, prekių, paslaugų) ir B2B atsiranda veiksmingas bendravimas.

Dėl rinkos globalizacijos, didelio konkurencingumo, elektroninės komercijos bumo, vartotojai vis dažniau reikalauja įvairesnių produktų, kuo greičiau. Jie tampa nekantrūs, jiems reikalingas kuo trumpesnis pristatymo laikas. Žiūrint iš tradicinės pusės galima padidinti atsargas, tuo atveju jeigu rinkoje bus susiduriama su paklausos svyravimu. Tačiau taisykles diktuoja rinkos raida ir vartotojai,  todėl jie reikalauja efektyvesnės tiekimo grandinės.

Just in time logistika išplito, kai pasibaigė gamybos sistema. Dabar nebereikia gaminti daug ir viską kaupti, užtenka pagaminti ir išsiųsti. Čia kalbama apie klientų aptarnavimą, klientų ruošimą, atsargų ir transporto logistikos valdymą.

Just in time sistemoje sandėliai turi atitikti tam tikrus principus. Juose būtina pašalinti viską, kas galėtų būti nereikalinga. Turi būti įdiegtos tokios programos, kurios kas kartą rodytų netinkamas prekes (pasibaigęs galiojimas, kurios yra per ilgai užsilikusios). Just in time logistika verčia vadybininkus dirbti efektyviau, nes jie turi optimizuoti sunkvežimio vairuotojų, sandėlio darbuotojų maršrutus.

Just in time privalumai: gamintojo prekės gali judėti iš vienos rūšies produkto į kitą labai lengvai. Beje, šis metodas sumažina išlaidas, panaikina sandėlio saugojimo poreikius. Įmonės perka tik tiek žaliavų kiek joms reikia ir nedaugiau, todėl yra sutaupomi įmonės pinigai.

 

 

 

 

Sandėlio valdymo sistema

Jei manote, kad programinė įranga daugiausiai susijusi su kompiuteriu ir jo atliekamomis funkcijomis, klystate. Yra daugybė programų, kurios atlieka ir gana originalias užduotis, bei darbus. Štai pavyzdžiui parduotuvės atsargų valdymas atliekamas specialia sandėlio valdymo sistema, kuri padeda nepasimesti prekėms iki jas parduodant. Sandėlio valdymo sistema (angliškai vadinama Warehouse management system – WMS) yra speciali programinė įranga, padedanti geriau valdyti visas sandėlio operacijas realiu laiku. Tai reiškia, kad programoje atsispindi visi sandėlio personalo bei technikos veiksmai. Per sandėlio valdymo sistemą yra perduodamos užduotys darbuotojams iš sandėlio vadybininkų jiems net nebūnant pačiose sandėlio patalpose. Pavyzdžiui vadybininkas gauna prašymą pristatyti prekę nurodytu adresu. Jis į specialią programą įveda prekę, jos duomenis, kokių kiekių reikia, kokiu adresu pristatyti. Sandėlininkas mato šią informaciją programoje ir iš karto vykdo nurodymą pagal esamą situaciją ir darbų planus. Taip sumažinamas ne tik popierizmas, bet ir padidinamas spartumas valdant sandėlyje esančias prekes.

Atsargų valdymas – rimtas darbas, todėl sandėlio valdymo sistemos turi būti labai tikslios ir kokybiškos. SVS gali labai konkrečiai padėti verslui. Štai kaip pagerėja sandėlio, kuriame įrengta sandėlio valdymo programa, našumas:

  • Likučių tikslumas padidėja iki 99.5%;
  • Likučių lygio sumažinimas 5% – 15%;
  • Ribinio pralaidumo padidėja 20% – 40%;
  • Sandėliavimo išlaidų sumažėja 10% – 35%;
  • Užsakymų įvykdymo tikslumo ir greičio padidėjimas iki 30%.

Visi šie rodikliai reiškia, kad prekės bus parduodamos efektyviau, o tai parodys sumažėjusius nuostolius dėl sandėlio personalo klaidos. Šie duomenys yra pasiekiami su universalia sandėlio valdymo sistema. Joje nusakomi procesai tinka visoms tradiciškai prekiaujančioms įmonėms ir parduotuvėms, bet ką daryti, jei prekybos sistema netradicinė? Tokiu atveju, teks IT specialistams pritaikyti programą specialiems poreikiams.

SVS gali būti nesunkiai integruojama su kitais prekybos įrankiais – prekybos salonuose esančiais kasos aparatais, nešiojamais terminalais (PDA arba planšetiniais kompiuteriais), taip pat ir elektronine prekybos sistema. Tokiu būdu nebereikia papildomo tarpininko, įvedančio į sandėlio valdymo programą duomenis.

SVS paprastai turi bet kuri didesnė prekybos įmonė, tačiau reikia visada atkreipti dėmesį į programos universalumą, įdiegimo kaštus, aptarnavimą, procesų valdymo pakeitimų lankstumą ir dar daug dalykų. Visi jie ne tik padeda geriau valdyti atsargas ir likučius, bet ir organizuoti darbą, taigi SVS gali būti ir įmonėje veikiančios CRM dalis.