Sandėlio valdymo sistema

Jei manote, kad programinė įranga daugiausiai susijusi su kompiuteriu ir jo atliekamomis funkcijomis, klystate. Yra daugybė programų, kurios atlieka ir gana originalias užduotis, bei darbus. Štai pavyzdžiui parduotuvės atsargų valdymas atliekamas specialia sandėlio valdymo sistema, kuri padeda nepasimesti prekėms iki jas parduodant. Sandėlio valdymo sistema (angliškai vadinama Warehouse management system – WMS) yra speciali programinė įranga, padedanti geriau valdyti visas sandėlio operacijas realiu laiku. Tai reiškia, kad programoje atsispindi visi sandėlio personalo bei technikos veiksmai. Per sandėlio valdymo sistemą yra perduodamos užduotys darbuotojams iš sandėlio vadybininkų jiems net nebūnant pačiose sandėlio patalpose. Pavyzdžiui vadybininkas gauna prašymą pristatyti prekę nurodytu adresu. Jis į specialią programą įveda prekę, jos duomenis, kokių kiekių reikia, kokiu adresu pristatyti. Sandėlininkas mato šią informaciją programoje ir iš karto vykdo nurodymą pagal esamą situaciją ir darbų planus. Taip sumažinamas ne tik popierizmas, bet ir padidinamas spartumas valdant sandėlyje esančias prekes.

Atsargų valdymas – rimtas darbas, todėl sandėlio valdymo sistemos turi būti labai tikslios ir kokybiškos. SVS gali labai konkrečiai padėti verslui. Štai kaip pagerėja sandėlio, kuriame įrengta sandėlio valdymo programa, našumas:

  • Likučių tikslumas padidėja iki 99.5%;
  • Likučių lygio sumažinimas 5% – 15%;
  • Ribinio pralaidumo padidėja 20% – 40%;
  • Sandėliavimo išlaidų sumažėja 10% – 35%;
  • Užsakymų įvykdymo tikslumo ir greičio padidėjimas iki 30%.

Visi šie rodikliai reiškia, kad prekės bus parduodamos efektyviau, o tai parodys sumažėjusius nuostolius dėl sandėlio personalo klaidos. Šie duomenys yra pasiekiami su universalia sandėlio valdymo sistema. Joje nusakomi procesai tinka visoms tradiciškai prekiaujančioms įmonėms ir parduotuvėms, bet ką daryti, jei prekybos sistema netradicinė? Tokiu atveju, teks IT specialistams pritaikyti programą specialiems poreikiams.

SVS gali būti nesunkiai integruojama su kitais prekybos įrankiais – prekybos salonuose esančiais kasos aparatais, nešiojamais terminalais (PDA arba planšetiniais kompiuteriais), taip pat ir elektronine prekybos sistema. Tokiu būdu nebereikia papildomo tarpininko, įvedančio į sandėlio valdymo programą duomenis.

SVS paprastai turi bet kuri didesnė prekybos įmonė, tačiau reikia visada atkreipti dėmesį į programos universalumą, įdiegimo kaštus, aptarnavimą, procesų valdymo pakeitimų lankstumą ir dar daug dalykų. Visi jie ne tik padeda geriau valdyti atsargas ir likučius, bet ir organizuoti darbą, taigi SVS gali būti ir įmonėje veikiančios CRM dalis.