Kaip kovoti su nutukimu?

nutukimasJaučiate didelį nuovargį, jus kankina per didelis kūno svoris bei dusulys fizinio krūvio metu? Tai organizmo būsena, kai žmogaus kūne yra per didelis riebalinio audinio kiekis. Kitaip tariant, tai yra vadinama nutukimu. Nors dauguma į padidėjusį kūno svorį tiesiog numoja ranka, gydytojai ir dietologai įspėja, jog sunerimti greitai augančiais kilogramais reikia kuo anksčiau. To nepadarius, rezultatai gali būti tikrai liūdi. Didžioji dalis su dideliu nutukimu kovojančių žmonių tampa „neįgalūs“. Jie nebegali lengvai vaikščioti, patys atsisėsti, nusiprausti ar tuo labiau kažkur išeiti. Jiems reikia nuolatinės priežiūros. Nenorite jog taip atsitiktų ir jums? Nieko nelaukite ir susirūpinkite savo sveikata dabar pat.

Nutukimo priežastys

Kūno svorį lemia daugybė veiksnių. Pati dažniausia – psichologinė būsena. Labai dažnai mes pradedame valgyti itin dideliais kiekiais dėl patiriamo streso darbe, namuose ar nesutariant su savo partneriu. Net nejaučiame kaip vėlai vakare pradedame valgyti itin riebius patiekalus ar saldumynus. Kalbant apie maistą, persivalgymas yra itin pavojingas tiek jauniems, tiek jau pagyvenusiems žmonėms. Ypatingai tuomet, jeigu maistas yra valgomas itin greitai bei dideliais kiekiais. Ką jau kalbėti apie greito maisto restoranus, kurie siūlo itin platų, riebių ir ypač kaloringų patiekalų asortimentą, kurio atsisakyti yra ganėtinai sunku. Žinoma, būna ir taip, jog nutukimas yra paveldimas. Tuo atveju yra reikalingas griežtas valgymo ir sporto rėžimas, kurį nustato dietologas ar daktaras. Dar viena nutukimo priežastis yra valgymo dažnis. Tie, kurie maisto valgo vos 2 kartus per dieną (didelėmis porcijomis), tunka daug greičiau nei tie, kurie valgo 4-5 kartus per dieną (nedidelėmis porcijomis). Taip yra todėl, nes valgant dažnai ir mažomis porcijomis, cukraus kiekis kraujyje yra daug stabilesnis.

Dar viena priežastis – lėta medžiagų apykaita. Visų pirma, moterų apykaita yra lėtesnė nei vyrų apykaita. Taip pat, senstant apykaita tik dar labiau lėtėja. Deja, bet mes mažai ką galime padaryti jog mūsų apykaita pagreitėtų. Tam gali padėti nebent intensyvios treniruotės bei tinkama mityba (produktai, kurie skatina apykaitos greitėjimą). Na ir paskutinė priežastis yra vaistų vartojimas. Labai dažnai, paauglės pradeda prigauti svorio dėl kontraceptinių priemonių. Na, o suaugę nuo antidepresantų, prieštraukulinių ir kitų vaistų.

Priežastys:

  • Psichologiniai veiksniai;
  • Riebus, greito restorano maistas;
  • Paveldimumas;
  • Valgymo valandos;
  • Valgymo dažnis;
  • Medžiagų apykaita;
  • Vartojami vaistai.

Ką daryti norint sulieknėti?

Kaip numesti svorio? Visų pirma, norintiems atsikratyti nutukimo, būtina susidėlioti griežtą poilsio, maisto ir sporto rėžimą. Tada, antsvoris pradės mažėti ir bus matomi teigiami pasikeitimai. Žinoma, tiek maistą, tiek sportą turėtų sudaryti tai išmanantis profesionalas. Daktaras – dietologas bei sporto treneris.

Kokie patiekalai puikuojasi ant stalo per gražiausias žiemos šventes?

sausainiai kalėdiniai

Didžiosios žiemos šventės neatsiejamos nuo kelių svarbiausių etapų – kalėdinės eglutės puošimo, dovanėlių ir žinoma gausiai vaišėmis nukrauto stalo. Tačiau pradėjus diskusiją, kokie yra tradiciniai lietuvių virtuvės kalėdiniai patiekalai, kalba pasisuka link Kalėdų išvakarių, Kūčių. Visi prisimena 12 patiekalų, kūčiukus, kisielių bei silkutę pataluose. O kaip dėl pačių Kalėdų stalo?sausainiai kalėdiniai

Keičiasi gyvenimo būdas, jaučiasi vakarų kultūros įtaka, verslininkai kuria tradicijas, kurios priverstų plačiau atverti piniginę, tad ir šventės keičiasi. Visgi Kalėdų išvakarės išlikusios gan tradicinės – apklausos rodo, jog Kūčios švenčiamos su artimiausiais šeimos nariais, dažniausiai pas senelius, kurie vis dar puoselėja senąsias tradicijas, patiekia ant stalo 12 patiekalų, kurie atspindi 12 metų mėnesių arba 12 apaštalų pagal krikščioniškąsias tradicijas. Tuo tarpu seniau Kalėdiniai pietūs buvo mažiau akcentuojami, o dažniausiai stalo puošmena būdavo šernienos arba kiaulienos patiekalai. Tai visiškai suprantama, kadangi tokiai šventei būdavo skerdžiama kiaulė, o rudenį vykdavo intensyvesnė šernų medžioklė. Šiais laikais kiauliena nėra kažkas ko negalėtume įsigyti paprastą darbo dieną prekybos centre, o štai šerniena išnyko nuo stalo ir jos patiekalais dažniausiai mėgaujasi tik medžiotojų šeimos.

Dabar kalėdinis stalas puošiamas pagal šeimos pageidavimus, išmonę ir susidariusias šeimos tradicijas. Tad kuo svečius per Kalėdas vaišina kaimynai, gali gerokai skirtis nuo mūsų stalo. Visgi, kuo kvepia kalėdos? Vis dažniau ant stalo puikuojasi kimšta žąsis, antis arba kalakutas. Žinoma, tokį patiekalą paruošti yra tikras iššūkis šeimininkei – bet kuri nesusigundytų pasididžiuoti prieš svečius tokiu kulinariniu šedevru? Kitas neatsiejamas Kalėdų atributas – imbieriniai sausainiai, keksai ir keksiukai. Niekas taip neprimena Kalėdų kaip cinamono, imbiero ir gvazdikėlių aromatas susijungiantis gardžiuose traškančiuose sausainiukuose. Tas pats aromatų derinys sklinda ir iš karšto vyno taurės. Karštas vynas tapo neatsiejamas žiemos švenčių atributas – juo vaišinami sušalę svečiai, mėgaujamasi draugijoje.

Kadangi kalėdiniai patiekalai dabar nelabai skiriasi nuo tradicinės gimtadienio šventės, svarbesnę reikšmę turi stalo dekoravimas, neleidžiantis pamiršti, jog dabar Kalėdos, o ne Joninės. Sumanios šeimininkės patiekalus formuoja eglutės forma, ant stalo gausu kankorėžiais ir kalėdiniais žaisliukais dekoruotų žvakidžių, eglišakių, vyrauja raudona ir balta spalvos. Visa tai leidžia sukurti ir palaikyti kalėdinę nuotaiką.

 

Kaip sutaupyti ruošiantis Kalėdoms?

alkoholiniai kokteiliai

alkoholiniai kokteiliaiLietuviams nuo seno labai svarbi šventė yra Kalėdos. Šiai šventei mes negailime daugybės pinigų, nes prisiruošiame daug Kalėdinių patiekalų ir daug šeimų ragauja alkoholius kokteilius būtent šią dieną. Tačiau ar tikrai privalu išleisti tiek daug pinigų šiai šventei. Gal galima apsieiti be tokių didelių išlaidų ir sutaupyti, tiesiog pasirenkant receptus kainuosiančius ne taip brangiai, bet esančius lygiai tokius pat skanius ar dar skanesnius.

Alkoholiniai kokteiliai – jiems sutaupyti bene lengviausia. Nesvarbu kokį alkoholį mėgstate, tačiau Kalėdoms jį galite pasiruošti iš anksto. Jeigu iš alkoholio gaminsite kokteilius – lygiai tas pats, tiesiog pasiruoškite dar keletą mėnesių prieš. Alkoholio akcijos vyksta nuolat, stebėkite jas internete, parduotuvėse, įvairiuose lankstinukuose, o galų gale ir specialiose išmaniųjų telefonų programėlėse. Akcijas šiais laikais sužinoti yra lengviau, nei bet kada anksčiau. Jeigu alkoholį pirksite pusę metų prieš, tris mėnesius prieš ar mėnesį prieš – nėra svarbu. Svarbu laukite geros akcijos savo mėgstamam alkoholiui. Vis tiek jis negenda ir gali stovėti labai ilgai. Kam permokėti už tai, už ką tikrai nereikia. Jeigu bijote, jog jį suvartosite anksčiau, ar tai padarys kas iš šeimos narių – jį tiesiog paslėpkite. Jeigu suvažiuoja didelė šeima ir alkoholio išgeriama labai daug – sutaupyti galite nuo šimto iki kelių šimtų litų.

Kalėdiniai patiekalai – čia išleidžiame daugybę pinigų. Jeigu turite didelę šeima ir suvažiuoja daug giminaičių – visi patiekalai kainuoja tikrai brangiai. Tačiau juos gaminti reikia ir tai yra privaloma, niekur nepabėgsi. Tačiau jeigu bus teisingai pasirinkti receptai, viskas yra įmanoma. Šiais laikais receptų rasti įmanoma daug lengviau, nei bet kada anksčiau – lygiai kaip su akcijomis parduotuvėse. Žinoma, mes esame pripratę švęsti lietuviškas Kalėdas ir gaminti tik tradicinius patiekalus. Tačiau apsvarstykite, gal galima įmaišyti keletą patiekalų iš kitų šalių, kurie yra jų tradiciniai patiekalai. Tokių receptų kaina gali būti ženkliai pigesnė, nei lietuviškų –žinoma ne visų. Taip ne tik sutaupysite pinigų, bet ir suteiksite naujos įvairovės savo stalui. Užsukę svečiai bus nustebinti ir linkę išbandyti kažką naujo.

Jeigu visgi nesate linkę eksperimentuoti per Kalėdas su netradiciniais patiekalais, tada naudokitės kitais patarimais. Niekada nepirkite jau supjaustytų daržovių ir supjaustytos duonos. Gal niekada neatkreipėte dėmesio, bet tokie produktai kainuoja daug brangiau. Už kiekvieną gaminančios įmonės atliktą darbą reikės mokėti papildomai, o tai neapsimoka. Tiek kalėdiniai patiekalai, tiek alkoholiniai kokteiliai jums kainuos brangiau, jeigu juos pirksite jau pagamintus. Daug pigiau yra viską daryti patiems, o tai daryt nėra taip sunku jei receptai pasirinkti teisingai ir nėra sunkūs. Žinoma, atrodo, kad tai daug darbo, bet Kalėdos yra toks metas kai ruošti teks daug. Suvažiuos daugybė giminaičių, kurie jums kainuos nemažus pinigus. Todėl stenkitės taupyti visur kur įmanoma ir po Kalėdų nereikės skųstis, kad piniginėje švilpia vėjai ir kaip išmaldos laukti kitos algos.

Maisto papildai sportuojantiems ir ne tik

maisto papildai sportuojantiems

maisto papildai sportuojantiemsNeseniai buvo paskelbta internete, jog 75 proc. žmonių per dieną išgeria bent po vieną tabletę. Nuo tokios statistikos galima šiek tiek pašiurpti, tačiau pagalvojus logiškai, galima prieiti normalų atsakymą. Vis dažniau žmonės renkasi vartoti ne vaistus, o gerti maisto papildus, kad papildytų savo mitybą ir praturtintų organizmą įvairiomis reikalingomis medžiagomis. Maisto papildai yra tarsi pagalba organizmui, papildomas jo pastiprinimas, iš papildų organizmas gauna medžiagas, kurių galbūt negali gauti natūraliai. Jie jokiu būdų nėra nei vaistai nei visiškas maisto pakaitalas. Maisto papildai sportui nėra maži stebuklingi žirneliai ir nuo vienos piliulės Jūsų kūnas taip staiga nepasikeis. Kaip ir yra su papildais dietai. Jie jokiu būdu negali atstoti maisto ir nepadeda numesti svorio per vieną dieną. Prieš imant vartoti šias populiariausias papildų rūšis, reikia būti gerai su jais susipažinus.

Papildai lieknėjimui

Maisto papildai svoriui mesti ir palaikyti gerą figūrą ypač populiarūs merginų tarpe. Farmacininkai teigia, kad atšilus orams būtent šiuos papildus merginos ima pirkti sparčiau. Dažniausiai tai yra tokie maisto papildai, kurie slopina apetitą, kiti suaktyvina medžiagų apykaitą, treti sumažina riebalų pasisavinimą į organizmą. Dažniausiai tokių papildų sudėtyje yra chromo arba chitosino medžiagų. Chromas reguliuoja cukraus kiekį kraujyje ir  aktyvina insuliną, o chitosinas padeda lengviau deginti kūno riebalų perteklių ir stabdo riebalų patekimą į organizmą. Gydytojai pataria, jei pasirinkote lieknėjimui skirtus maisto papildus, būtina žinoti, jog geriant papildus turite reguliariai maitintis. Prieš renkantis šiuos preparatus, geriausia pasikonsultuoti su savo gydytoju, kuris patars, ką gerti saugu ir naudinga būtent Jums ir Jūsų organizmui.

Papildai sportuojantiems

Sportui skirti maisto papildai yra turbūt patys populiariausi ir perkamiausi. Dažniausiai tai tokios medžiagos, kurios padeda sutvirtinti organizmą, priauginti jam papildomo svorio, išryškinti raumenis. Maisto papildai sportui yra pati plačiausia papildų rūšis. Norintys gali rinktis ir papildus prieš sportą, ir treniruočių metu, ir po aktyvaus fizinio krūvio, ir kūno atstatymui ir pan. Visi šie preparatai pagal poreikį reguliuoja žmogaus kūno veiklą, taip įtakodami jo formas ir sudėjimą. Geriant tokius papildus reikia žinoti, jog jie nėra papildomos treniruotės. Jei gersite tabletes, bet nesportuosite, Jūsų organizmas ne sustiprės, o dar labiau išseks, nes neturės galimybės iškrauti kūne susikaupusios energijos. Geriant šio tipo papildus taip pat privalu reguliariai maitintis ir vengti alkoholinių gėrimų.

Mėsos ir žuvies patiekalų ypatumai

patiekalas2Mėgstantieji žuvį ir jos produktus dažnai net nesusimąsto, kokie žuvies patiekalai yra vertingiausi. Prekybos centruose mums siūloma įsigyti šviežios, rūkytos žuvies, žuvies pusgaminių ir, žinoma, žuvies konservų. Ekspertai atskleidžia, kad daugiausia vitaminų, mikroelementų ir omega-3 rūgščių turi šviežia, neapdirbta žuvis. Kuo ji šviežesnė, tuo geriau, tad jei yra galimybė, rekomenduojama įsigyti gyvą žuvį. Ją paruošti padės unikalūs ir skanūs receptai. Omega rūgščių yra i žuvų konservuose – šios rūgštys palaiko gerą regėjimą, „maitina“ akių tinklainę. Žuvies patiekalai gali paskatinti ir smegenų veiklą, palaiko skysčių balansą organizme, neleidžia į organizmą skverbtis uždegimus sukeliančias bakterijas ir panašiai. Nemažai vitaminų yra tokiuose produktuose kaip menkių kepenėlės. Jose randame A, D grupės vitaminus. Jie nemėgstate kepenėlių, rekomenduojama rinktis žuvies filė – joje taip pat gausu medžiagų ir nereikia žuvies darinėti.

Na o jei žuvies tiesiog negalime pakęsti, mūsų mitybą gelbsti mėsos patiekalai. Juose yra gausu baltymų – organizmas iš mėsos pasisavina apie 87-90 proc. baltymų. Mėsa laikoma energijos šaltiniu – ji sunkiau virškinama ir pavalgius mėsos produktų, ilgiau liekame sotūs, bent kelias valandas nebejuntame alkio jausmo. Mėsos patiekalai tradiciškai derinami su tokiais priedais kaip bulvės, bulvių košė, makaronai, ryžiai ar kitos kruopos. Tačiau mitybos ekspertai įspėja, kad mėsa netinka su bulvėmis, bulvių koše, geriausia mėsos produktus vartoti su daržovėmis. O jei nesugalvojate, kaip tokių valgių pasigaminti, jums padės receptai internete. 

Maisto papildai lieknėjimui ir sportui

Lietuva – nutukėlių kraštas. Deja, tai liūdna tiesa, ypač po nutukimo statistikos paskelbimo. Esame kažkur per vidurį labiausiai nutukusių Europos šalių sąraše, todėl reikia susimąstyti. Ne apie cepelinų valgymą, bet apie judresnį gyvenimo būdą, sportavimą sporto klube, gal net kai kurių maisto papildų vartojimą.

Jaunas žmogus gyvenantis Lietuvos kaime dažnai antsvorio problemos neturi. Žemės ūkio darbai reikalauja didžiulių fizinių jėgų ir ištvermės. Pabandykite 10 valandų per dieną krauti šieną 30 laipsnių karštyje ir suprasite, kad jokie maisto papildai tokiam žmogui nereikalingi. Maža to, kad nereikia sukti galvos apie antsvorį, nesuka sau galvos ir apie cepelinus. Net suvalgius tris didžiulius didžkukulius su spirgučiais ir po to dirbant 5 valandas sunkų fizinį darbą, nutukimas negresia.

Kai jaunas žmogus išvažiuoja gyventi į miestą, jo gyvenimo būdas visiškai pasikeičia. Vietoj 3 kilometrų pėsčiomis renkamės autobusą ar troleibusą. Vietoj dviračio – automobilį. Vietoj kasrytinių darbų ūkyje – pasisėdėjimas su kava ir sumuštiniu prieš televizorių arba skaitant laikraštį, vietoj vakaro darbų ūkyje – televizorius ir puslitris alaus. Jei kaime miegoti eidavome 10 valandą, mieste einame 12 pasižiūrėję visus serialus per TV. Kartais apie 10-11 valandą užsimanome kažko pakramtyti. Taip auginamas antsvoris, kuriuo atsikratyti ne taip jau ir paprasta.

Laimei, specialūs maisto papildai lieknejimui ir sportui gali pagreitinti viršsvorio numetimo procesą. Bėda ta, kad vien juos vartojant, bet ne sportuojant, efekto tikrai nebus. Sportas – alinantis užsiėmimas, tad ne visi pasiryžta lankytis sporto klube, arba bent jau išbėgti su šuniuku ar vienam palakstyti miesto šaligatviais. Ne papildai lieknėjimui daro mus lieknesnius, bet aktyvus gyvenimo būdas, kurio taip trūksta miestiečiui.

Kalbant apie maisto papildus, reiktų žinoti, kad tai nėra maisto pakaitalas, todėl be sporto ir papildų reikia kontroliuoti ir savo mitybą. Kas iš to, kad sportuodami vartojate tuos papildus, bet grįžę namo iš karto prisikemšate, kiek telpa kaloringo maisto? Maisto papildai lieknėjimui ir sportui yra tik viena iš viso lieknėjimo proceso sudedamųjų dalių, kurios nevalia ignoruoti arba su ja persistengti. Prieš vartodami – gerai pasidomėkite, ar maisto papildas bus jums naudingas.

Lieknėjimas valgant Modifast maistą

Pasižiūrime į veidrodį kas dieną ir ten, save matydami, dažnai susierziname dėl atsiradusių papildomų riebalų sluoksnių. Taip, reikia laikytis dietos, numesti šiek tiek svorio, tada būsime gražūs ir laimingi. Tik ta laimė taip sunkiai pasiekiama, tiek daug kančių reikalauja, kad kartais atrodo, jog paprasčiau yra pėsčiomis į Indiją nueiti, nei numesti 5 kilogramus…

Lieknėjimas – ilgas procesas, kuris reikalauja ne vienkartinių pastangų, o gyvenimo būdo pakeitimo. Pirmiausiai nustatome KMI indeksą. Kūno masės indeksas apskaičiuojamas naudojantis paprasta internete esančia skaičiuokle, arba pasiskaičiuojamas pagal paprastą formulę – kūno svoris dalinamas iš ūgio pakelto kvadratu. Jei jūsų KMI yra iki 25, jums svorio metimas nereikalingas, nes tai gali sukelti kitas ligas, nei antsvorį turintiems žmonėms. Jei KMI yra 25-30, žmogus turi antsvorį, kurį galima reguliuoti fiziniu aktyvumu ir maisto papildais. Jei Kūno masės indeksas yra didesnis nei 30, žmogus laikomas nutukusiu ir jam būtinas svorio metimas, kad būtų sumažinta rizika susirgti kraujagyslių ligomis, nuo kurių Lietuvoje miršta labai daug žmonių. Tada užsibrėžiama, kiek kilogramų reiktų numesti. Šis nereikalingas kiekis paskaičiuojamas labai paprastai. Tereikia toje pačioje skaičiuoklėje įvesti keliais kilogramais mažiau svorio ir stebėti, kada KMI bus mažesnis nei 28-30. Taip sužinosite, kiek kilogramų reikia numesti jums.

7 kilogramus? Jei dirbate nejudrų darbą ir turite daug antsvorio, tai gali būti gana sudėtinga. Sporto klube pasportuoti neužteks, tad teks reguliuoti ir mitybą. Tai sunkiausia dalis, nes įprotis daug valgyti yra tokia pati priklausomybė, kaip alkoholis ir tabakas. Dažnai valgome ne tiek, kiek reiki, o tiek, kiek telpa. Su šiuo reiškiniu kovoti padės valios jėga, o jei jos nėra labai daug – specialūs maisto produktai, pasižymintys mažu energijos kiekiu. Modifast sumažintos energijos maisto produktai yra vadinamasis Low Calorie Diet (LCD) produktą, atitinkantis ES direktyvą 96/8/EG. Produktus gamina Prancūzijos kompanija Nutrition & Santé.

Lieknėjimas prasideda ne iš karto. Reikia kelias savaite vartoti nedaug kalorijų turintį, bet pakankamai sotų maistą vietoj įprastinių patiekalų. Taip pat stengtis išlaikyti kuo aktyvesnį gyvenimo būdą. Jei neišeina lankytis sporto klube, užtenka paprasčiausiai daugiau vaikščioti. Svorio metimas galimas tik palaikant aktyvų gyvenimo būdą. Į artimiausią parduotuvę vaikščiokite pėsčiomis – sugaišite daugiau laiko, bet sudeginsite daugiau kalorijų. Jei gyvenate daugiabutyje, stenkitės važiuoti ne liftu, o lipti laiptais.

Lieknėjimas su Modifast maistu yra paprastas ir neskausmingas. Mažo kaloringumo Modifast maistas turi labai mažai kalorijų, todėl valgydami jų produktus savo organizmui duodate mažai kalorijų. Bet koks aktyvumas nepervargstant kalorijas degina, tokiu būdu tirpdomi nereikalingi riebalai. Labai svarbu išgerti bent 2,5 litro skysčių, kurie reikalingi mūsų organizmui normaliai funkcionuoti. Svorio metimas su mažo kaloringumo produktais tęsiasi apie 2 mėnesius per kuriuos visus vartojamus maisto produktus pakeičiate Modifast mažo kaloringumo specialiais produktais, kuriuos sudaro įvairių skonių jogurtai, pudingai (pusryčiams), sriubos, javainiai, batonėliai ir energetiniai kokteiliai.

Svorio metimas ir lieknėjimas gali būti ir neskausmingas procesas, patikėkite.