Šiais laikais gausu įvairiausių seminarų ir kursų. Rodos, visur skatinama tobulėti. Vienur nauda mažesnė, kitur didesnė. Tačiau niekas nepaneigs, jog anglų kalbos reikšmė milžiniška. Kita vertus, ne visos pamokos sulaukia lankytojų būrio ir ne visų kursų vedėjai gali pasigirti teigiamais atsiliepimais. Kyla klausimas, kokie gi anglų kalbos kursai pritraukia?
Pirmiausia galima kalbėti apie dėstytojo charizmą. Jeigu pradėtumėte šia savybe domėtis, imtų aiškėti jos įgimtumas. Kitaip tariant, charizmatiški žmonės turi kažkokį „cinkelį“. Jie tiesiog užprogramuoti būti patrauklūs visuomenei. Ar charizma įgyjama, atskiras klausimas. Tačiau aišku viena – anglų kalbos kursų organizatoriui ši savybė ne tik nemaišo, bet ir labai padeda. Juk ir mokykloje moksleivius vieni mokytojai sudomina labiau nei kiti. Tas pats ir universitete. Jei dėstytojas murmės po nosimi neaiškias teorijas, kasydamasis žilą galvą ir šniurkščiodamas nosimi, kažin ar tokių paskaitų lankomumas bus labai didelis. Lygiai tas pats pasakytina apie organizuojamus kalbų kursus. Jei juos vedančiam asmeniui trūksta tos nepaprastos vidinės energijos, tuomet jam sunku išlaikyti auditoriją, o šiai taip pat nelengva išsėdėti numatytą laiką.
Vadinasi, egzistuoja tam tikros dėstytojo savybės, kurios nulemia, ar anglų kalbos kursai pritrauks daug žmonių, ar kaip tik pusė vietų liks tuščios. Be jokių abejonių, charizma nėra vienintelis pranašas. Pats dėstančiojo charakteris gali nemažai nulemti. Jei žmogus į paskaitą ateina suirzęs ir dėl bet kokio menkniekio vos tvardosi ar apskritai nesitvardo, po pirmo karto pasklis nekokie atsiliepimai. Net ir atvirkštinis pavyzdys dažnai ne ką geresnis. Sakykime, jei atžingsniuoja dėstytojas ir vietoje mokymo pradeda postringauti, kokia graži diena, nuklysta kur nors į lankas, juokiasi iš nieko ir taip praleidžia didžiąją laiko dalį, tuomet kyla klausimas, ar į kursus verta eiti antrąkart? O gal verčiau ieškoti kitų? Juk nesinorėtų sumokėjus pinigus tiesiog mėgautis į apsvaigusį panašaus asmens draugija. Tačiau viskas priklauso nuo to, ar auditorijoje esantys dalyviai pajunta kokią nors naudą. Ar kas nors sužinota, ar tiesiog jaučiamas išsekimas ir nėra supratimo, apie ką kalbėta.
Jei toliau bandytume aiškintis, kokie anglų kalbos kursai žmonėms patinka, prisikapstytume iki mokymo metodų. Pavyzdžiui, itin daug dėmesio sulaukia vadinamasis Kolibrio metodas. Kodėl? Priežastis lyg ir aiški – besimokantieji pavargo nuo tradicinių būdų ir ilgo informacijos „kalimo“. Tad štai sužimba viltis mokytis kitaip. Imama galvoti, kodėl nepabandžius? Juk anglų kalba dabartiniais laikais itin reikalinga, todėl ir ją perprasti būtų neprošal. Jei pasiūlomi išskirtiniai kursai, jie vilioja. Svarbiausia, kad procesas ir rezultatas pasiteisintų.
Žmones taip pat domina „pasverti“ anglų kalbos kursai. Kaip tai suprasti? Pagrindiniai kriterijai yra išmokstama medžiaga, kursų kaina bei laikas. Pirmiausia imama domėtis, ko bus mokoma. Rodos, kuo daugiau, tuo geriau. Tačiau kažin ar asmeniui, mąstančiam apie trumpas atostogas užsienyje, reikėtų koncentruotis į verslo kalbą. Taip pat vargu ar pensininkui bus aktualūs kursai, ruošiantys mokyklos baigimo egzaminams. Aiškiau sakant, būsimieji kursų lankytojai nusprendžia, ko jiems iš tiesų reikia. Nesinorėtų sumokėti daug ir gauti mažai. Tačiau turbūt nevilioja ir informacijos bei mokymosi perkrovos. Čia ir pasireiškia minėtas „svėrimas“.
Balansavimas atsiskleidžia ir kitur. Vienas iš kriterijų renkantis anglų kalbos kursus yra laikas. Jei norima pasiruošti egzaminams, iki kurių liko trys mėnesiai, o kursai truks mėnesiu ilgiau, tai nebus pats geriausias sprendimas. Taip pat kažin ar verta intensyviai bandyti kalbos įgūdžius pagilinti per mėnesį, kai į kokią kelionę planuojama leistis po pusmečio. Visgi daug kas priklauso nuo konkrečios situacijos. Sakykime, jei tas mėnesis darbų prasme laisvesnis, tai toks pasimokymas gali išeiti į naudą. Na, o po to su didesniu pajėgumu bus kimbama į darbą. Ir tuomet, paplušėjus, išvykstama kur nors pailsėti. Štai čia ir pasitvirtins frazė „ką išmoksi, ant pečių nenešiosi“, kai kokiame Didžiosios Britanijos bare norėsite užsisakyti pietus.
Dar liko nepaminėta kaina. Nors ir palikta pabaigai, tai nereiškia jos mažareikšmiškumo. Skaičiai kaip tik dažnai nulemia pasirinkimą. Klientus pritraukia tokie kursai, kurių kaina jiems suvokiama. Jei ji neįkandama, dairomasi kitur. Tačiau per maži skaičiai gali sukelti įtarimą. Taigi, pasitvirtina prielaidos apie pamokų „pasvėrimą“.
Kaip matoma, yra nemažai veiksnių ir kriterijų, lemiančių, ar anglų kalbos kursai sudomi, ar po truputį grimzta į užmarštį. Visgi svarbiausia, kad tinkamai pasirinkus susikaupia įgūdžių bagažas, kurio ant pečių tikrai nereikės nešioti. Na, o tinkamas pasirinkimas nulemia teigiamus atsiliepimus. Šie pritraukia dar daugiau norinčiųjų mokytis ir išmokti.
Parašykite komentarą